שיפור קליטה סלולרית בחניון

קליטה סלולרית בחניונים יכולה להוות בעיה של ממש ובפרט כשמדובר בחניונים תת קרקעיים. ישנם מספר גורמים שתורמים לקליטה הלקויה. הראשון הוא המתכת בקירות הבטון המזוין של החניון, שחוסמת את האות הסלולרי. הגורם השני הוא המרחק מגובה פני הקרקע. ככל שהמרחק בין המכשיר הסלולרי לגובה פני הקרקע הוא רב יותר, כך סביר להניח שגם הקליטה הסלולרית תהיה גרועה יותר, בגלל העצמים השונים שחוסמים אותה, כולל תקרת החניון והמבנים שמעליו. למרבה המזל, גם לבעיית הקליטה בחניונים קיימים היום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, כפי שנסביר בשורות הבאות.

על הצורך בפתרונות קליטה סלולרית בחניון

גם בשנת 2022, אובדן קליטה סלולרית עדיין מהווה בעיה משמעותית ומטרידה עבור אנשים רבים. לא מדובר רק בחוסר כיסוי של הרשת הסלולרית, אלא גם באות החלש. אחת הבעיות הנפוצות ביותר עם טלפונים סלולריים היא שכאשר הם נמצאים באזור עם אות סלולרי חלש, הם מאבדים קליטה ושיחות מתנתקות, שלא לדבר על אי הזמינות של האינטרנט הסלולרי.

אובדן קליטה סלולרית בחניון לצורך העניין, הוא דוגמה קלאסית של מצב כזה שיכול להפוך בעייתי מאוד. לעיתים קרובות, אנשים ממתינים למישהו בחניון אך בהיעדר קליטה בטלפון הנייד וללא גלישה סלולרית זמינה, אין להם דרך לתקשר עם האדם שאמור להגיע אליהם. זו יכולה להיות בעיה של ממש בכל הנוגע לבטיחות ואבטחה, במיוחד במצבי חירום או כאשר אנחנו ממהרים.

זו הסיבה שחשוב להשקיע בפריסת תשתית רשת אלחוטית (Wi Fi) גם בחניונים. ככל שהשירותים הללו יהיו נגישים יותר, כך יהיה לכולנו טוב יותר.

 

האם מגבר קליטה סלולרית בחניון יכול לסייע בפתרון הבעיה?

מגברי קליטה סלולריים הם מכשירים אלקטרוניים אשר מגבירים את האות של הטלפון הסלולרי. הם משמשים לשיפור קליטה סלולרית באזורים שבהם יש אות חלש מהאנטנות הסלולריות, כמו חניונים תת קרקעיים. אולם חשוב לדעת כי חיבור של מגבר קליטה סלולרי לרשת 3g או 4g, מחייב שימוש בציוד עם היתר ייעודי. לכן יבוא של מגברים סלולריים לישראל מחו"ל ושימוש לא מורשה בהם עשוי להסתיים בקנסות והחרמה של ציוד התקשורת שלכם. בהקשר זה חשוב גם לדעת כי חיבורן של אנטנות סלולריות מחייב גם הוא היתר מיוחד לשימוש בתדרים הפרטיים השייכים לספקיות הסלולר בארץ על פי החוק. לכן אנו ממליצים להשתמש ברשת אלחוטית (WiFi) כדי לפתור את בעיית הקליטה הסלולרית בחניונים משותפים.

האלטרנטיבה להגברת הקליטה הסלולרית בחניון – שימוש ב- WiFi?

חניונים הם המקום שבו אנשים רבים חווים ניתוקים של שיחות בטלפונים הניידים שלהם ובעיות בגלישה הסלולרית. זאת משום שנדיר שיש קליטה סלולרית סבירה בתוך מבני בטון תת קרקעיים. אולם למרבה הצער, גם השימוש ב- WiFi בחניונים מהווה בדרך כלל בעיה.

הסיבה לכך היא שהאות של הרשת האלחוטית הוא לרוב חלש או לא זמין כלל באזורים אלה, בין היתר בגלל המתכת והבטון שמהם בנויים חניונים תת קרקעיים, כמו גם המרחק של ציוד התקשורת מן החניון, שעלול בהחלט להשפיע על זמינות הרשת האלחוטית למי שנמצא בשטחו.

למרבה המזל, ישנה דרך מעולה ויעילה לשיפור הזמינות של הרשת האלחוטית גם בחניונים, הנתמכת במרבית המכשירים הסלולריים הנמכרים כיום. על טכנולוגיית ה- Wifi Calling, כבר שמעתם?

כיצד טכנולוגיית WiFi Calling מאפשרת זמינות של רשת אלחוטית בחניון?

WiFi Calling הוא שירות המאפשר לבצע ולקבל שיחות מהטלפון הנייד באמצעות חיבור לרשת אלחוטית. זה אומר שניתן להוציא ולקבל שיחות, גם אם במקומות שבהם אין כיסוי סלולרי תקין. טכנולוגיה זו זמינה ונתמכת במרבית הרשתות הסלולריות בישראל כיום, ללא צורך בהתקנת אפליקציה ייעודית לשם כך.

איך אפשר להשתמש בשירות של שיחות ויי פיי בחניון?

חברתנו מתמחה בשירותי תכנון והתקנה של רשתות אלחוטיות בחניונים על ידי הנחת כבל רשת קטגורי CAT6 / 7 באזור החניון, המספק פתרון יעיל ואמין מאוד לבעיית הקליטה. השירות שלנו כולל בין היתר גם התקנה של ארונות תקשורת, ראוטרים מתקדמים, מתגים ייעודיים ובקרת שליטה מרחוק על הרשת האלחוטית בחניון.

 

על מנת להשתמש בשירות השיחות על גבי רשת הוויי פיי, נדרש טלפון נייד התומך בכך. למרבה המזל, מרבית דגמי הסמארטפונים המשווקים בשנים האחרונות, תומכים בפיצ'ר ה- Wi-Fi Calling ובפרט הטלפונים הניידים של היצרניות הגדולות (סמסונג, אפל וכדומה).

WiFi Calling – איך זה עובד בדיוק?

לאחר שוידאתם כי הטלפון הנייד שלכם אכן תומך בטכנולוגיה זו, כל שעליכם לעשות כדי להשתמש ברשת האלחוטית הפרוסה בחניונים, הוא לאפשר את השימוש בה באמצעות רישום חינמי לשירות דרך חברת הסלולר שלכם.

המעבר מהאינטרנט הסלולרי של רשת ה- 4G / 3G לרשת הוויי פיי בחניון מתבצע באופן אוטומטי וחלק ללא כל צורך בביצוע פעולה אקטיבית מצד המשתמשים. מדובר בפתרון מאובטח ואמין שיאפשר לכם להישאר זמינים טלפונית ללא ניתוקים של שיחות, כמו גם להשתמש בכל שירות המצריך חיבור לאינטרנט כדוגמת Whatsapp, ווייז, Facebook ודומיהם.

בשורה התחתונה

במדריך זה ראינו כי שיפור הקליטה הסלולרית בחניונים מתאפשר כיום על ידי התקנה של תשתית רשת אלחוטית (Wi Fi) בשטח החניון ושימוש בטכנולוגיית ה- Wi Fi Calling הזמינה כיום לשימוש במרבית המכשירים הניידים.

כאשר פריסת הרשת האלחוטית בחניון מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע מנוסים ואמינים, המשתמשים בציוד תקשורת איכותי ומתאים, מדובר על פתרון פשוט ויעיל במיוחד המספק את המענה הטוב ביותר לבעיית הקליטה בחניונים, מתוך כלל החלופות הזמינות כיום.

זקוקים לפתרון WIFI ייעודי לשיפור הקליטה בחניון שלכם? זה הזמן לשוחח עם צוות המומחים של דמיטרי ובניו תקשורת שישמח לייעץ לכם. פנו אלינו בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן