מצלמות אבטחה לעסק

מצלמות אבטחה בעסק וזכויותיו של העובד

כידוע, מצלמות אבטחה מעלות את רמת האבטחה לגבוהה ביותר. מצלמות האבטחה מטרתן העיקרית להשרות תחושת ביטחון בכל מקום שהן מותקנות. בעסקים רבים היום רואים במצלמת אבטחה פריט יעיל ואפילו הכרחי, אך יחד עם זה מתעוררות שאלות ובעיות מוסריות ומשפטיות בו זמנית, שקשורות לתיעוד העובד בכל רגע נתון והיעדר פרטיותו.

כל עובד זכאי במופרש לפרטיות שלו, וכל עובד צריך להיות מודע למצלמות אבטחה בנוכחותו ונדרש הסכם קביל שמעיד על ידיעתו והסכמתו בכך. אז מתי תיעוד באמצעות מצלמת אבטחה הופך לחדירה ממשית לפרטיות של העובדים? ככל שדשו בסוגיה זו גם בבתי הדין, אין תשובה חד משמעית, אך יש פעולות שונות שבהן יכול כל בעל העסק לנקוט על מנת להבטיח שהצבה של  מצלמות אבטחה לעסק תהיה חוקית ולא תחדור לפרטיות העובד.

אז איך ניתן לעשות זאת?                                                                                    

תחילה, חשוב לשים לב האם התקנת מצלמות אבטחה לעסק יותקנו במיקום שהוא נחלת הכלל או באזור אישי של עבוד ספציפי. חשוב ליידע את כל העובדים כי יש במקום מצלמות אבטחה, לרבות אם מדובר במקום שהוא אזור שנוהגים ללכת אליו בהפסקה, רחבה ציבורית או מסדרון, מטבחון וכו'.  במידה ומדובר באזור אישי של העובד, כמו פינת עבודה שלו או משרדו, קיים איסור מובהק ביותר להצבת מצלמות אבטחה ללא הסכמה של העובד/ עובדת. הצבה של מצלמת אבטחה במקום שהוא מוגדר מלכתחילה כאזור פרטי של העובד יהיה מוגדר כעבירה על החוק. כפי שהצבה של מערכת מצלמות אבטחה לעסק תחשב כהפרה ברורה של הזכויות של העובדים.

רכישה של מצלמות אבטחה                                                                                          

היום ניתן לרכוש מצלמות אבטחה לעסק איכותיות במגוון מקומות, בדגמים רבים ומחברות שונות, אך לפני כן מומלץ לבדוק באתרים השונים ולעשות סקירה זריזה, האם מומלץ במקרה שלכם לרכוש מערכת מצלמות או אולי להסתפק במצלמה בודדת? לכן, כדאי ללקט כמה שיותר מידע שיכול לסייע לכם בבחירה. בנוסף, יש למצלמות אבטחה לעסק מחירים בטווחים שונים ומומלץ לערוך השוואה בהתחשב בתקציב שברשותכם.

זקוקים למערכת מצלמות בעסק שלכם? מוזמנים להתרשם ממגוון הפתרונות היעילים שאנו מציעים לכל בית עסק. מצלמת אבטחה בעסק שלכם תעניק לכם ראש שקט ושינה ערבה כל לילה, בידיעה שהעסק שלכם מאובטח ומכיל גורם הרתעה משמעותי.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן